ASIAKKAITAMME

PHARMADATA OY

”Olin esimiehelle suunnatussa yksilövalmennuksessa, joka antoi minulle hyvät valmiudet kohdata kiperätkin tilanteet esiintyjänä ja avasi viestinnän merkityksen uudella tavalla. Sain käytännönläheisiä vinkkejä, mutta myös konkreettista palautetta, miten kehittyä viestinnässä.

Lisäksi videoharjoittelu toi varmuutta puheiden, mutta myös kokoustekniikan hallintaan. Suosittelen lämpimästi Suomen Puheopistoa kumppanina ja viestinnän ammattilaisena, joka räätälöi koulutukset koko organisaatiolle.”

– Riia-Liisa Rasimus

Terhi Pajumäki, Mavi

MAASEUTUVIRASTO

Yhteistyömme Puheopiston kanssa on kestänyt jo useamman vuoden. Olemme hankkineet Puheopistolta koulutusta asiantuntijataitoihin (Asiantuntija – onnistu kouluttajana) ja neuvottelutaitoihin (Neuvotellen tuloksiin).

Olemme saaneet Puheopistolta hyvin kehittämistarpeitamme vastaavaa koulutusta. Muun muassa kouluttajakoulutuksen jälkeen asiantuntijamme ovat saaneet asiakkailta hyvää palautetta koulutuksistamme.

Koko koulutusprosessi suunnittelusta palautteeseen hoidetaan ammattimaisesti. Tilaaja voi joka kerta olla varma, että saa, mitä tilaa ja vielä hiukan enemmänkin.

– Terhi Pajumäki, kehittämisasiantuntija

Simo Pöllänen, Canon

CANON

”Olen saanut yksilövalmennusta puheiden pitämiseen ja esitysten kiteytykseen. Yksilövalmennuksessa puututtiin kehittämisalueisiini tarkasti ja annettiin niihin työkalut. Harjoittelu ja positiivinen palaute päälle. Valmennuksen jälkeiset fiilikset olivat erittäin hyvät — vaatihan asiat aina omaakin sitoutumista ja siitäkään ei ollut puutetta.”

– Simo Pöllänen

VEHO RENT OY AB
Sixt Autovuokraamo

Uusia oivalluksia asiakkaan kohtaamisesta teatterilähtöisillä valmennusmenetelmillä.

”Toteutimme Puheopiston kanssa puolen päivän valmennuksen asiakaspalveluyksiköllemme. Draamallisuus ja näytellyt kohtaukset sekä niiden purku valmennuksessa olivat todella hyvä tapa lähestyä asiaa. Kun harjoituksissa eri henkilöt vaihtuivat asiakaspalvelijan rooliin, näki konkreettisesti eri persoonallisuuksien erot ja vaikutuksen viestintään. Oli silmiä avaavaa katsoa asiakaspalvelutilannetta ikään kuin ulkopuolelta ja havainnoida, miten vaikkapa se, kuinka seisot tai kumarrut vaikuttaa asiakkaaseen.

Henkilöstömme oli tyytyväinen valmennukseen ja innostunut siitä. Kouluttajista Marsa persoonana jäi erityisesti mieleen. Valmennuksella, yhdistettynä muihin kehittämistoimiimme, oli toivottu vaikutus tuloksiimme. Puolen vuoden tarkastelujaksolla asiakastyytyväisyyttä on saatu parannettua entisestään ja koulutus on ehdottomasti ollut osana auttamassa tässä asiassa.

Voin suositella Puheopiston valmennusta kenelle tahansa.”

– Annika Kankkonen-Kakkola, Customer Experience Manager

MEIJERIALAN AMMATTILAISET MVL RY

Yhteistyömme Puheopiston kanssa on kestänyt useita vuosia. Pääpaino valmennuksissa on ollut puhe- ja neuvottelutaidon hiomisessa, mutta olemme myös syventäneet vuorovaikutustaitojamme tapakoulutuksilla.

Olemme todenneet Puheopiston olevan ammattitaitoinen, kepeä ja hauska yhteistyökumppani ja voimme luottaa koulutusten vastaavan tarpeitamme. Olemme olleet erityisen tyytyväisiä valmennusten räätälöintiin. Valmennusten jälkeen olemme huomanneet erityisesti luottamusmiestemme esiintymisvalmiuksien vahvistuneen huimasti. Puheopiston valmennukset ovat olleet hyödyllinen tapa kehittää työntekijöidemme vuorovaikutus- ja viestintätaitoja.

– Juha Yli-Kovanen, toiminnanjohtaja